[O1] Dziwny dzwięk przy zmianie biegów.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamus24_85
    Classic
    • 2010
    • 26

    [O1] Dziwny dzwięk przy zmianie biegów.

    Dzięki Wszystkim Obecnym za Spota :wink: . Foty zapodam przy wolnym czasie jak je obrobie graficznie. Foty już są;
  • dragster
    Elegance
    • 2009
    • 895
    • Honda

    #2
    [O1] Dziwny dzwięk przy zmianie biegów.

    Drodzy, proszę o pomoc w diagnozie przypadku jak następuje: kiedy zmieniam biegi na wyższe, to po zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła słychać coś jakby tarcie; powiedzmy takie szsz... szsz... szsz... Tarcie to kojarzy się jakby dwa elementy cierne na chwilę ocierały się o siebie i po 1 - 2 sekundach już znika. Jest dość słyszalne i irytujące. Przy redukcji również się zdarza. I co ciekawe jadąc na rondzie na dwójce też się zdarzyło. Dźwięki te dochodzą z okolic przeniesienia napędu z przodu.
    Auto ma 80 tys. przebiegu. Było kilka podobnych tematów:





    ale żaden z nich nie pasował mi do mojego przypadku.

    Czy mieliście coś podobnego? Czy może być to sprzęgło i dwumasa?
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz

    • Lashlo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1455

      #3
      Kolego,ja mialem podobnie,obstawialem sprzeglo,czy skrzynie-wyszlo,ze gruszka przy turbo byla zadzewiala i "puszczala". SKonczylo sie brakiem mocy i koniecznoscia jej wymiany. Moze u Ciebie bedzie podobnie.
      Pozdrawiam
      Lashlo

      [ Dodano: Sob 12 Lut, 11 17:44 ]
      U mnie bylo to szuranie skorelowane z obrotami silnika.

      Komentarz

      • dragster
        Elegance
        • 2009
        • 895
        • Honda

        #4
        Lashlo , dzięki

        Dziś też przejechał się nią mechanik i twierdził, że to coś z turbo. W ciągu tygodnia auto będzie na diagnozie to przyjrzą się turbawce.

        U mnie dokładnie też w momencie gdy występuje ten dźwięk to silnik traci moc, tak dwa trzy raz po pół sekundy mniej wiecej.
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz

        • Lashlo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1455

          #5
          dragster, daj znac jak juz temat mechanik opanuje. Jesli to gruszka,to napisz ile auto ma lat.Mi po 3 latach od nowosci przy 120 okolopadla,bylem w totalnym szoku...

          Komentarz

          • dragster
            Elegance
            • 2009
            • 895
            • Honda

            #6
            2005 rocznik. Ostatnio zdjąłem pokrywę plastikową na silniku, żeby popatrzeć czy przy dodawaniu gazu rusza się sztangielka (bo tylko tyle byłem w stanie zobaczyć od góry za pomocą latarki) i faktycznie ruszała się. Pytanie, tylko czy ruszała się w pełnym zakresie, jak ruszać się powinna... Poza tym turbo już trochę daje "efekt sowy" i kierowniczki są trochę przypieczone, więc czeka pewnie czyszczenie. Natomiast "efekt szurania" występuje wyraźniej i częściej na zimnym silniku. Więcej info po 21 lutego.
            Silnik R18A2.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Komentarz

            • Lashlo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1455

              #7
              dragster, U mnie tez szuranie bylo glownie na zimnym silniku.
              Ksiazkowy przypadek masz,gruszka 200-400zl z wymiana i bedzie OK.

              Komentarz

              • dragster
                Elegance
                • 2009
                • 895
                • Honda

                #8
                Okazało się, że gruszka jest OK. Za to przytatre są łopatki i cieżko nimi poruszać. Prouszali nimi i na razie jest dobrze. Auto dynamiczniej przyśpiesza - jest to wyraźnie odczuwalne i nie ma szurania. Jednak prędzej czy później czeka mnie czyszczenie turbiny.

                Czy można samemu poruszać od czasu do czasu (bo dbam o turbo, przegonię go na ciepłym motorze i wychłodzę na koniec jazdy) dzwigienką poruszającą łopatkami zmiennej geometrii? Czy jest wtedy ryzyko że coś się rozreguluje?
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz

                Pracuję...